https://www.youtube.com/watch?v=K1TXvRyKuhk
понеділок, 18 квітня 2022 р.
неділя, 17 квітня 2022 р.
Психологічна просвіта. Рекомендація для батьків
«Дитина й війна: підтримуємо та заспокоюємо»
Ситуація 1. Дитина безпорадна
Дитина
дошкільного віку не може захистити себе в мирний час, а у стресогенній ситуації
під час війни почувається ще більш безпорадною. Тому вона повинна розуміти, що
батьки подбають про її безпеку. Для того щоб сигналізувати батькам про свою
потребу, дитина може стати незвично тихою або, навпаки, збудженою.
|
Завдання батьків ·Створіть для дитини комфортні умови,
можливість поїсти та попити, відпочити, погратися чи помалювати. · Допоможіть перейти від спонтанної гри чи
малювання про травмівну подію до заняття, що дасть дитині змогу почуватися
ліпше та в безпеці. Наприклад, намалювати для бабусі листівку. · Запевніть дитину, що ви та інші близькі
подбаєте про її безпеку. |
Заняття з ознайомлення з соціумом на тему: «Писанка».
Заняття з ознайомлення з соціумом на тему: «Писанка».
Пограмовий зміст: дати дітям уявлення про святкування Великодня; закріпити знання про писанку, крашанку та ознайомити з крапанкою; звернути увагу на різнобарвність візерунків та елементи візерунка: листочки, квіточки, сонечко, цяточки, траву, тощо; Розвивати інтерес до народознавства, до символів і атрибутів писанки, крашанки, їх різновиду; розвивати фантазію, пам'ять, мислення, творчість; розвивати інтерес до самобутнього мистецтва української писанки; виховувати бажання поважно ставитися до народних традицій.
Матеріал: відео-матеріал
про «Великодні крашанки», серія картинок про писанки і крашанки.
субота, 16 квітня 2022 р.
пʼятниця, 15 квітня 2022 р.
Літературне образотворення
Тема: «Читання вірша Ліни Костенко «Усе моє, все зветься Україна», вивчення вірша М. Познанська «Про нашу Україну» (мнемотаблиця)
Програмовий зміст: поглиблювати
знання дітей про рідну батьківщину — Україну, ознайомити з художніми творами;
учити уважно слухати і розуміти зміст творів; формувати вміння виражати
емоційний стан голосом, мімікою; вчити запам’ятовувати вірш за допомогою
мнемотаблиці учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій. Розвивати
інтонаційну виразність та імітаційні здібності; розвивати уяву, фантазію,
мислення. Виховувати повагу та любов до рідного краю.
Матеріал: портрет Л. Костенко, ілюстрація до вірша; портрет М.Познанської, мнемотаблиця до вірша “Про нашу Україну”
Художньо-продуктивне образотворення(ліплення)
Тема: "Український рушник"
Діти переглянули відео та прикрасили український рушник
https://www.youtube.com/watch?v=AjOQBy8IjVcчетвер, 14 квітня 2022 р.
Заняття з навчання елементів грамоти
Заняття з навчання елементів грамоти на тему: «Звуки [н], [н’]. Літера Н, н.
Програмовий зміст: продовжувати навчати дітей
робити звуковий аналіз слів; ознайомити з новим звуком та його графічним
зображенням Н; продовжувати вчити визначати місце звука в слові; формувати
уявлення про твердий і м’який звук (н); розвивати фонематичний слух, уважність,
мислення; виховувати організованість, самостійність.
Матеріал: зображення тварин:(носоріг, кінь, панда, пінгвін, слон),
5 серветок, картинка літери Н; картки для роботи з дітьми.
середа, 13 квітня 2022 р.
Заняття Дитина в сенсорно - пізнавальному просторі
Тема: «Білосніжка і сім гномів»
Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей із цифрою і числом 7, вміти
визначати склад числа 7; учити рахувати кількісною і порядковою лічбою в межах
7.Розвивати увагу, пам'ять, зацікавленість у набутті нових знань. Виховувати
емоційну чуйність, бажання допомагати, розуміти поставленні завдання.
Матеріал: ілюстрації до казки братів
Грімм «Білосніжка та сім гномів», презентація «Число та цифра 7.Склад числа 7».
вівторок, 12 квітня 2022 р.
Вправа для дітей "Парасолька"
Вправа: "Парасолька"
🎨Тож для роботи підійдуть олівці, фломастери чи гуаш та аркуш паперу або ж можна малювати паличкою на землі, крейдою на поверхні...
Робота проходить у 5 етапів.
▶️1 етап. Попросіть дитину зверху або в центрі аркуша зобразити парасольку таку, яка могла б захистити від будь-яких зовнішніх невзгод. Нехай дитини розфарбує її так, як їй найбільш подобається.
▶️2 етап. Попросіть дитину зобразити фігурку хлопчика або дівчинки (проекцію себе) під парасолькою так, аби фігурка відчувала себе максимально захищеною від впливу навколишнього світу.
▶️3 етап. Нехай дитина промалює кордони захисту парасольки. Тобто виділила той простір, який вона буде закривати собою від зовнішніх негараздів. (Буває, що діти не хочуть промальовувати ці кордони - це добре, і це швидше за все про її довіру до світу. Дітки, які прожили травмуючий досвід зазвичай себе оточують такими кордонами, як додатковим захистом).
▶️4 етап. Попросіть дитину уявити, що крім того, що парасолька захищає, вона ще й має чарівну особливість: коли відкривається, з нею висипаються різні-різні радості і задоволення, які роблять людину під парасолею радіснішою і щасливішою. Нехай дитина промалює в захисному просторі парасольки всі радості, які спадають їй на думку.
▶️5 етап. Важливо по завершенню техніки проговорити дитині, що ось ці радощі, які вона промалювала і є тими маленькими рятівними речами, які безпосередньо їй допомагають позбутися від суму, страху і поганого настрою. Їй варто просто в такі моменти підійти до своєї парасольки і скористатись однією із зазначених нею підказок.
Пропоную переглянути та обговорити з дітьми серії мультфільмів про Україну «Це наше і це твоє»
«Легендарні обереги наші».
Пропоную переглянути відео «Українські традиційні страви» та прийняти участь у Челенджі «#Українські_ страви_ в_ моїй_ сім’ї»

Заняття на тему: "Казка навпаки"
Тема: «Казка навпаки»
Програмовий зміст: формувати у дітей уміння
складати казки; розвивати мовлення, вміння обгрунтовувати свої відповіді;
удосконалювати навички вживання дієслів у різних формах без змін в основі,
використання вставних слів; розвивати творчу активність; виховувати інтерес до
народної творчості.
Матеріал: зображення півнів(доброго, злого, здивованого); матеріали
для проведення ігор і вправ; сигнальні картки червоного і синього кольору.
понеділок, 11 квітня 2022 р.
Комплексне заняття "Український віночок - оберіг та символ краси"
Програмовий зміст: продовжувати
знайомити дітей з українською національною символікою – віночком; розширити
знання про різні види віночків: символічне значення квітів та кольору стрічок;
удосконалювати навички малювання квітів в українському віночку. Розвивати
дрібну моторику рук, творчі здібності; формувати естетичний смак. Виховувати
повагу та любов до надбань українського народу, його культури, символіки.
Матеріал: відео презентація «Український віночок», предметні картинки, альбомний аркуш паперу, акварель, пензлик, склянка з водою, серветка.
неділя, 10 квітня 2022 р.
пʼятниця, 8 квітня 2022 р.
Заняття з художньо- продуктивного образотворення (аплікація)
Заняття з аплікації на тему: «Серветки для святкового
столу»
Програмовий зміст: вправляти дітей у розумінні
віршованого тексту; продовжувати навчати правильно користуватися ножицями,
використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу, складеного
навпіл, прикрашати паперову форму
рослинними орнаментом; розширити знання дітей про свято (як його треба
організувати, що приготувати); викликати в дітей бажання допомагати іншим; розвивати мислення, увагу, дрібну та
загальну моторику; виховувати чуйність, щирість; активізувати словник дітей.
Матеріал: лист у конверті, картинка з зображенням
накритого святкового столу, квадрат білий, прямокутники жовтого (пелюстки), зеленого
(листя), квадрати червоного (ягідки) кольору; ножиці, клей, пензлики, серветки;
частування дітям.
четвер, 7 квітня 2022 р.
Пропонуємо батькам переглянути відео-матеріал казки разом з дітьми : «Кривенька качечка»
Обговорити з дітьми, які права порушуються в цій казці?
Інтегроване заняття
Тема: «Вчимося доброти у сонечка»
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності. Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти один з одним, знімати нервову напругу. Обговорити роботу по виготовленню вітальної листівки – серця.
Матеріал: ілюстрація Феї Добринки, пелюстки квітки з кольового паперу, кошик, картонний шаблон сердечка, кольорові олівці, гуаш червоного кольору, палітра, вушні палички.
середа, 1 грудня 2021 р.
Консультація "Роль родини у вихованні дитини"
Мама і тато - це найперші та найважливіші для
дитини вихователі та вчителі, які закладають у неї найкращі якості, навички та
вміння.
Невипадково народна педагогіка надає першорядного
значення виховному клімату сім’ї як основному чиннику формування особистості.
Від самого народження дитина перебуває
в родині. Люблячі й найрідніші люди оточують її увагою й піклуванням, дають
перші в житті уроки. Психологи стверджують: дитина – як чистий аркуш паперу, а
якими фарбами буде він зафарбований, залежить тільки від батьків. Дійсно, яке
наповнення вкладуть батьки у свою дитину, такою вона й виросте людиною.
Родину можна сміливо вважати природним середовищем
соціалізації дитини, від родини вона отримує емоційну і матеріальну підтримку,
вчиться берегти і передавати культурні цінності. З перших днів тато і мама
повинні готувати її до життя, прививати моральні принципи та ідеали. На жаль,
це на завжди так.
У наш непростий час батьки інколи
забувають про те, що найперше – це моральний розвиток дитини. У прагненні
оточити її матеріальними благами, найближчих людей
перестає хвилювати моральний аспект піклування. Хоча поспілкуватися з дитиною,
поцікавитися, як пройшов день, що її хвилює і що радує, здійснити разом спільну
справу – для цього не треба багато часу, але для дитини - це найважливіший вияв
уваги, і вона вже знає, що її люблять і розуміють, нею цікавляться. Дітей варто залучати до спільної трудової діяльності, давати їм
посильні трудові доручення. Така спільна діяльність є набагато ефективнішою,
ніж словесні повчання.
Не обов'язково проводити один з
одним цілі дні. Тут важлива не кількість, а якість часу, який сім'я провела
разом. Кількість часу не є кількістю любові.
Вихователі завжди допоможуть батькам у вихованні і розвитку
дитини, дадуть поштовх для досягнення громадського та
сімейного виховання. Тільки за умови взаємоспівпраці – батьки+ педагоги
- можна досягти хороших результатів у
вихованні дитини.
Звичайно, багато батьків
нехтують порадами людей, які працюють у сфері взаємодії з дітьми, оскільки
вважають, що й самі можуть непогано впоратися з цим. Але все-таки варто прислухатися, щоб почерпнути
потрібну інформацію, яка дуже часто може стати в нагоді. Саме авторитет батьків
змушує дитину слухатись, прислухатися до порад, виконувати прохання. Без
батьківського авторитету виховання просто неможливе .
Пропонуємо кілька порад батькам.
Порада
батькам №1. Поважайте індивідуальність дитини
Поради
батькам: поважайте індивідуальність дитини.
Переконання
батьків про те, що дитина мала і нічого не розуміє — помилкове.
Психологи-педагоги давно зійшлися на тому, що дитина — не чистий лист, що її
формує оточення, проте вона також має власну індивідуальність та спадкові риси.
Тому не забувайте, що виховуєте маленьку людину, яка має свої смаки, вподобання
та інтереси, з якими потрібно рахуватися.
Порада
батькам №2. Ні «ранньому розвитку»
Зараз дуже
популярно водити дитину на декілька гуртків, вивчати іноземну мову з 3-х років,
долучити її до спорту, музики, балету… Проте дитина тільки втомлюється, не
розуміючи, навіщо перейматися майбутньою кар’єрою і своїм суспільним
становищем. Мабуть, не всі знають той факт, що для навчання найкращим є шкільний
вік, тобто з 6—7 років, коли розвивається інтелект. До 6 років малюкові
найкраще пізнавати навколишній світ через гру та мамину любов.
Порада
батькам №3. Не забирайте дитинство
Часом
дорослі згадують своє дитинство і жалкують, що воно буває лише раз. Проте,
втілюючи в життя свої власні мрії, люблячі татусі і мамусі позбавляють дитину
цього прекрасного періоду життя, інтелектуально навантажуючи дитину з пелюшок,
вимагаючи від неї добиватися успіхів і результатів. Психологи, даючи поради
батькам, зазначають, що дитині необхідний вільний час, спокій для того, щоб
подумати, осмислити побачене і почуте через гру з ляльками та іграшками.
Порада
батькам №4. Учіть своїм прикладом
Часто батьки
хочуть бачити у своїй дитині втілення найкращих якостей. У противному разі
дорослі сердяться і вичитують своє чадо. Саме тут доречно згадати англійське
прислів’я «не намагайтесь змінити дітей, адже вони все одно будуть схожими на
вас. Спробуйте змінити себе». Ще Лев Толстой ставив риторичне питання: як,
живучи дурно, можна добре впливати на дітей?
Порада
батькам №5. Уникайте потурань
«Хто дітям
потаче, той сам плаче» — говорить народна мудрість. На лінощі, неслухняність,
упертість батьки в жодному разі не мають закривати очі, жаліючи та леліючи свою
кровинку. Тут батькам потрібно проявити волю, адже недарма застерігає народне
прислів’я: «Не навчив у пелюшках — не навчиш і в подушках».
Порада
батькам №6. Дотримуйтеся єдності вимог
Ще одна
порада батькам така: установлюючи якісь правила, тримайтеся їх і далі.
Непослідовність дій може вивести дитину з рівноваги та бути причиною
озлобленості, адже діти дуже гостро переживають несправедливість. До того ж
дорослі, часто виключно з благородною метою, вдаються до брехні, яка,
розкриваючись, порушує цілісність всесвіту дитини, стає причиною відчуженості.
Порада
батькам №7. Використовуйте розвиваючі ігри та іграшки
Частіше
зустрічаються іграшки з досить обмеженим колом використання, і хоч уява дитини
ширша, ніж у дорослих, все ж краще замінити їх на пісочницю, фарби і чистий
альбом, конструктор, через які дитина зможе розвиватися, проявляти творчу уяву
і розкриватися.
Порада
батькам №8. Уникайте послуг «зомбі-ящика»
Безконтрольний
перегляд телебачення заволодіває свідомістю дитини, «збагачуючи» її негативними
образами. Натомість не лініться провести час з дитиною, сходити на дитячий
майданчик чи почитати їй казок.
Порада
батькам №9. Читайте дитині казки
У казках є
місце чарівному і незвичайному, тому вони сприймаються радісно. В казках усе
відбувається легко, природно і просто — і це сприйняття дитина переносить у
своє життя, воно закладається в її моделі поведінки. У казках немає депресії,
надломів, тієї офіційності, натомість постає простота: у втратах і надбаннях,
хороших чи злих вчинках. До того ж через віру в дива, яку, боронь боже, зломити
батькам, дитина росте не обмеженою, а багатогранною, оптимістичною і
натхненною.
вівторок, 30 листопада 2021 р.
Консультація "Хто такі діти з особливими потребами"
Інклюзивна освіта – це система освітніх
послуг, яка ґрунтується на принципі основного права дітей на освіту та права
навчатися за місцем проживання. Це передбачає навчання в умовах закладу освіти,
враховує індивідуальні особливості, рівень психофізичного розвитку кожного учня
та унеможливлює будь-яку дискримінацію.
Метою інклюзивної освіти є забезпечення рівного доступу до
якісної освіти в умовах загальноосвітнього простору, пристосованого до задоволення
особливих освітніх потреб кожної дитини.
Згідно
з законом України «Про освіту» особа, яка потребує додаткової постійної чи
тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на
освіту, є особою з особливими освітніми потребами.
Згідно
Бюджетного Кодексу України, субвенція в 2020 році спрямована на надання
державної підтримки для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми
потребами таких категорій: сліпих; зі зниженим зором;
глухих; зі зниженим слухом; з тяжкими порушеннями мовлення; із затримкою
психічного розвитку; з порушеннями опорно-рухового апарату; з порушенням
інтелектуального розвитку; зі складними порушеннями розвитку (зокрема й з
розладами аутистичного спектра, зниженим зором і інтелектуальними порушеннями,
зниженим слухом і інтелектуальними порушеннями, порушення опорно-рухового
апарату і інтелектуальні порушення). Діти лише з вищезазначеними нозологіями
мають особливі освітні потреби та потребують інклюзивного навчання. Інша
категорія дітей, в тому числі з порушенням психологічного розвитку, порушенням
поведінки, не підлягає інклюзивному навчанню.
Наш
світ не такий безхмарний та яскравий, як нам іноді хочеться його бачити і ми,
люди, намагаємося закрити очі та не помічати деяких його особливостей, думаючи,
що нас це не стосується і нам це не потрібно.
Ми
маємо досвід європейських країн, де люди з особливими потребами вчаться,
працюють, створюють сім’ї, виховують власних дітей. Нажаль, у нас це тільки
поодинокі випадки. Багато хто із людей мають стереотипну думку, що таких дітей
чи дорослих треба ізолювати від світу, аби інші не лякалися, не показували на
них пальцем, не засуджували.
Сім’я
та заклади освіти мають докласти максимум спільних зусиль аби навчити
дітей толерантно поводитися з тими, у кого гірший зір, слух, хто
не може ходити, розмовляти, хто бачить свій власний світ по іншому, хто гірше
розуміє навчальний матеріал, але також має серце, переживає емоції і мріє. А
також з повагою ставитися до тих дітей, хто трішки
інакший, допомагати їм, підтримувати, дружити з ними та любити їх.
Кожна
дитина має рівні права на життя та освіту. Слід пам’ятати, що особлива
дитина – це не вирок, а виклик суспільству!
Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”
Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...
-
Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...
-
Образотворча майстерня (малювання) на тему: «Моя улюблена іграшка». Програмовий зміст: вчити дітей відтворювати в малюнку образ улюбленої ...