Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дитина розвивається фізично, у неї виховується кмітливість, працьовитість, ініціатива. З допомогою ігор вихователь здійснює сенсорне виховання дітей, розвиває пізнавальні процеси (допитливість, розуміння взаємозв'язку найпростіших явищ тощо). Він використовує гру як засіб розвитку мислення, мови, уяви, пам'яті, розширення і закріплення уявлень про навколишнє життя.
Враховуючи, що гра є провідною діяльністю дітей дошкільного віку, то в дитячому садку гру можна використовувати в освітній діяльності, в ході режимних моментів, в самостійній діяльності дітей.
- А як
використовувати ігри в домашніх умовах?
Використовуючи гру при організації повсякденних
домашніх справ можна навчити малюка багато чого корисного і цікавого. Наприклад,
при приготуванні обіду можна на кухні пограти з дитиною в такі ігри:
«Їстівне-неїстівне».
Мета: розвиток уваги,
пам'яті, розширення словникового запасу.
Правила гри: Дорослий
називає різні предмети (наприклад: картопля, ніж, виделка, торт, каструля і т. п.)
дитина в свою чергу повинна відповідати «їстівне» або «неїстівне». Потім
можна помінятися ролями.
«Колір, форма, розмір»
Мета: розвиток
пам'яті, мислення, уваги, логіки.
Правила гри: Батько
пропонує дитині назвати продукти (предмети на кухні) певного кольору, форми,
розміру.
«Відгадай»
Мета:
формувати вміння думати і аналізувати, збагачувати мову, розвивати творче мислення, уяву, пам'ять.
Правила гри:
Запропонуйте дитині відгадати предмет, описуваний вами, на задану тему. Потім
хай спробує описати предмет дитина, а ви відгадуєте!
«Хто більше»
Мета: розвиток уваги, пам'яті, розширення словникового запасу.
Правила гри: Спільно
з дитиною виберіть тему гри (наприклад: «Посуд») і по черзі називаєте посуд. Хто більше
назвав, той і виграв!
«Назви лагідно»
Мета: формування
навичок словотворення.
Правила гри: Батько
називає будь-яке слово, а дитина повинна назвати його ласкаво, наприклад: моркву-морковочка,
тарілка-тарілочка і т.д.
Завдання на
розвиток дрібної моторики:
1. розсортувати
білу і червону квасолю;
2. викласти з
квасолі яку-небудь фігуру, цифру, букву, слово...;
3. в мішечок
покласти крупу (рис/гречка/горох) і дрібні іграшки з кіндер-сюрпризу. Вгадати
на дотик знайдений в мішечку предмет;
4. порахувати
скільки столових (чайних) ложок, наприклад, рису
увійде в чашку, банку...
Дитина дуже рада хвилинам,
подарованим їй батьками в грі. Спілкування в грі не буває безплідно
для малюка. Чим більше випадає дорогих хвилин у товаристві близьких йому людей,
тим більше взаємин, загальних інтересів, любові між ними в подальшому.
Фантазуйте і грайте на здоров'я!
Немає коментарів:
Дописати коментар