вівторок, 12 квітня 2022 р.

Заняття на тему: "Казка навпаки"

 

Тема: «Казка навпаки»

Програмовий зміст: формувати у дітей уміння складати казки; розвивати мовлення, вміння обгрунтовувати свої відповіді; удосконалювати навички вживання дієслів у різних формах без змін в основі, використання вставних слів; розвивати творчу активність; виховувати інтерес до народної творчості.

Матеріал: зображення півнів(доброго, злого, здивованого); матеріали для проведення ігор і вправ; сигнальні картки червоного і синього кольору.


Хід заняття:

І.Вступна частина

1.Організаційний момент.

Я в садочок вранці йшла

І пірячко знайшла.

В кошик його поклала,

Бо про вас я памятала.

За такі мої вам ласки

Дарувало піря казки.

2.На дошці зявляються ілюстрації до українських народних казок.

ІІ.Основна частина

-Із яких казок прийшли ці герої? («Лисичка-сестричка та сірий вовк», «Солом’яний бичок») Я називатиму героїв, а ви- підніматимете червону картку, якщо цей герой добрий, і синю-якщо злий, і пояснюватимете свою відповідь.

3.Дидактична вправа «Добрий – злий».

Варіанти для гри:

·         Коза-Дереза..( зла, вона кривдила героїв казки).

·         Кривенька качечка...(добра, вона турбувалася про старих людей, допомагала їм).

4.Загадка.

-А тепер відгадайте загадку, тоді зявиться ще один герой.

Справжній красень-молодець,

На голівці-гребінець,

Мишенят він доглядає,

Пече, смажить, прибирає. (півник)

-З якої казки цей півень? Чому ви так гадаєте?

(на екрані зявляється зображення півнів: доброго, злого, здивованого)

-Який із-поміж півнів із цієї казки?

-Які ще герої були в ці казці?

(на екрані зявляються зображення півника і мишенят)

5.Фізкультхвилинка

Мишенята рано-вранці

Роблять вправи на галявці(кивання головою),

Випрямляють ручки, ніжки(руки вгору).

Усміхаються всім трішки,

Вправо-вліво повертають(повороти тулубом).

Колоски з зерном шукають.

Нахилилися низенько,

Хмиз збирають всі дружненько.

6.Складання казки за мотивами української народної казки «Півник і двоє мишенят».

   Жили собі двоє мишенят Круть та Верть і півник Голосисте горлечко. Півник тільки й знав, що співав та відпочивав. А мишенята, тільки почало світати, бралися до роботи. Одного разу замітали миші подвіря і знайшли колосок.

-Кого вони покликали? Що відповів півник?

Діти складають казку за допомогою вихователя.

   Почав півник вилазити з-за столу, а мишенята його не затримують і говорять: «Хочеш їсти калачі, не сиди на печі».

-Чому так сказали мишенята? А як зробити кінець казки добрим?

Мишенята хочуть грати

І словечка добирати.

Вони кажуть вам, зробити,

А ви скажете, зробили.

7.Дидактична вправа «Зробити-зробили».

Пари слів:

·         Спекти-спекли;

·         Замести- замели;

·         Замісити-замісили;

·         Змолотити-змолотили;

·         Обмолотити-обмолотили.

8.Дидактична вправа «Скажи навпаки».

·         Хворий-здоровий;

·         Порожній-повний;

·         Сильний- слабкий;

·         Тонкий-товстий;

·         Багатий-бідний;

·         Гарний-страшний.

ІІІ.Заключна частина

9.Підсумок.

-Ось всі герої казки стали добрими. А головне- ви самі відгадали казку, що і схожа, і не схожа на відому нам. Чим схожі ці казки? Чим відрізняються?

-Якщо вам сподобалося заняття, підніміть  червону картку, якщо ні то синю.





Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...