Заняття з ознайомлення з соціумом на тему: «Писанка».
Пограмовий зміст: дати дітям уявлення про святкування Великодня; закріпити знання про писанку, крашанку та ознайомити з крапанкою; звернути увагу на різнобарвність візерунків та елементи візерунка: листочки, квіточки, сонечко, цяточки, траву, тощо; Розвивати інтерес до народознавства, до символів і атрибутів писанки, крашанки, їх різновиду; розвивати фантазію, пам'ять, мислення, творчість; розвивати інтерес до самобутнього мистецтва української писанки; виховувати бажання поважно ставитися до народних традицій.
Матеріал: відео-матеріал
про «Великодні крашанки», серія картинок про писанки і крашанки.
Хід заняття:
І.Вступна частина
1.Організаційний момент.
-Доброго ранку! Діти, а хто з вас
знає, що за світле, велике свято, має скоро бути?
2.Вірш «Великдень».
Великий день!
Великий день!
Ясний великдень,
На землі!
Багато радості й пісень,
Приніс нам янгол,
На крилі…
Веснянку діти,
Хороводять-
Христос Воскрес!
Христос Воскрес!
Сьогодні й сонце,
Не заходить,
А сяє й сяє із небес.
(М. Щербак)
ІІ.Основна
частина
-А що ми
готуємо і робимо на Паску?
-А що
розмальовуємо? Так, на Великдень люди дарують одне одному фарбовані або
розписані яйця. Послухайте вірш про них.
3.Вірш «Писанки»
Вечері матуся нас чарує,
Писанки на виставку малює.
Віск черпає пищиком із блюдця,
Очі мамині лагідно сміються.
Очі мами світяться у ласці:
Квітоньки на писанці зірчасті,
А на другій- півники та бджоли,
Ми таких не бачили ніколи.
А на третій писанці- зірниці,
Ще й під ними золоті жар-птиці.
На четвертій-олені та сарни,
А на п’ятій-рушничок прегарний.
Вечері матуся нас чарує,
Писанки на виставку малює.
Дивиться і тішиться матуся:
Я у неї малювати вчуся.
(С. Жупанин)
-Діти, ви
допомагаєте матусям чи бабусям розфарбовувати яєчка, чи писанки?
Пропоную
переглянути відео про крашанки.
4.Відео-матеріал про «Великодні
крашанки».
5. Розповідь про Великодні писанки та фарбовані яйця».
Розписані яйця- це символ пробудженої землі, символ
Великодня. Фарбовані яйця- це дуже давній звичай. Найчастіше на писанках
зображували сонце, зірки, квіти. Фарби для розпису робили з різних трав, із
коренів ка кори дерев. З часом яйця стали прикрашати гарним орнаментом.
Найгарніші писанки виготовляють народні майстри. Розписані яйця називають
писанками, а фарбовані (без візерунка) – крашанками.
6. Пальчикова гімнастика «Писанки».
В хаті на осонні
(стискають і
розтискають пальці.)
Сяду на ослоні.
Сяду я скраєчку
(Долонька протирає
долоньку.)
Розпишу яєчко.
Нумо, пензлик,
потанцюй,
(Пальці в пучці,
малювання в повітрі.)
Гарно писанку малюй.
Буде небо і земля,
(Малювання у
повітрі.)
І ставочок, і поля.
Сильний і міцний дубок,
(кулачок на кулачок.)
А на ньому-яструбок.
Буде в мене писанка-
(Оплески в долоньки.)
Про Вкраїну пісенька.
(За В. Таран)
7. Показ зображень (писанок та крашанок).
-Діти, які елементи розпису ви бачите на зразках? А
які фарби використовували майстри під час розписування яєць? Як ви, вважаєте яким пензликом потрібно розмальовувати крашанки
та писанки?
ІІІ.Заключна частина
8.Підсумок.
-Яке свято наближається до нас?
Що таке писанка?
Що таке крашанки?
Немає коментарів:
Дописати коментар