середа, 6 липня 2022 р.

Поради батькам: "Ігри та вправи з піском та водою"

 Вправи, спрямовані на маніпуляції з пісочною поверхнею:


1. «Їдуть машинки, повзуть змійки, котяться санки» – «ковзання» долонями по поверхні піску з виконанням зигзагоподібних, колових рухів, а також рухів зверху вниз, зліва направо тощо;

2. «До нас завітали казкові змійки» – виконання тих самих рухів ребром долоні;

3. «Доженемо казкових змійок» – «проходження» долоньками слідами, прокладеними раніше;

3. «Художники-чарівники» – створення візерунків, нескладних зображень предметів за допомогою відбитків долонь, кулачків, пальчиків;

4. «Ласкавий пісочок» – «проходження» по поверхні піску окремо кожним пальцем спочатку правої, потім – лівої руки, після цього - однойменними пальцями обох рук;

5. «Загадкові сліди» – «проходження» по поверхні піску пальцями, які згруповано по два, три, чотири, п'ять;

6. «Граємо на піаніно (комп'ютері)» – виконання характерних рухів пальцями, кистю руки.

Вправи, спрямовані на проникнення у товщу піску:

1. «Море хвилюється» – ворушіння руками у піску, спостереження за тим, як змінюється піщаний рельєф;

2. «Камінці» – відкопування «камінчиків» (рук іншого гравця, 1-3 дрібних предметів) без торкання до неї, коли дитина – «шукач» може діяти руками, дути на «камінчик», допомагати собі тоненькими паличками тощо.

Під час виконання дітьми зазначених вище вправ може бути використано як сухий, так і мокрий пісок. 

 

Орієнтовний перелік ігор з піском та водою

1. Переливання води з кухля в кухоль, через лійку, решето або друшляк.

Мета: дати уявлення про властивості води (ллється), «мокре» й «сухе».

2. Пускання по воді плаваючих іграшок.

Мета: дати уявлення про те, що предмети плавають; поняття «один – багато».

3. Пускання човників, пароплавчиків.

Мета: дати уявлення про те, що предмети плавають; поняття «один – багато».

4. Виловлювання сачком іграшкових рибок і дрібних предметів.

Мета: розвиток координації рухів.

5. Кидання у воду поліетиленових і дерев'яних кульок, камінчиків, трісочок.

Мета: дати поняття про предмети, що плавають і тонуть, важкі й легкі; підвести до висновку про те, що легкі предмети плавають, а важкі – тонуть.

6. Кидання м'ячиків у таз із водою.

Мета: тренувати м'язи руки, виробити влучність; поняття про відстань: «ближче – далі».

7. Купання ляльки.

Мета: дати уявлення про холодну, гарячу й теплу воду.

8. Миття іграшок.

Мета: прищепити елементарні трудові навички; поняття «брудне – чисте».

9. Прання й сушіння лялькового одягу.

Мета: закріпити поняття «мокре» й «сухе».

10. Пускання мильних бульок.

Мета: крім розваг, навчити дітей чекати своєї черги.

11. Поливання з лійки піску, квітів.

Мета: дати уявлення про те, що вода потрібна для життя рослин; сприяти розвитку елементарних трудових навичок. Перелік занять із піском на майданчику.

12. Згрібання піску в купу лопатками.

Мета: розвивати мускулатуру; навчити користуватися лопаткою.

13. Перенесення піску у відерцях, на носилках.

Мета: розвивати мускулатуру; привчати до цілеспрямованої роботи й уміння погоджувати свої дії

з діями іншого.

14. Перевезення піску в грабарках, візках тощо.

Мета: розвивати мускулатуру; привчати до цілеспрямованої роботи й уміння погоджувати свої дії

з діями іншого.

15.Посипання доріжок піском.

Мета: прищеплювати елементарні трудові навички.

16. Пересипання сухого піску через лійку.

Мета: познайомити дітей із властивостями сухого й мокрого піску.

17. Викладання різних форм із сирого піску за допомогою формочок.

Мета: підвести дитину до тематичних будівель на піску.

18. Підготовка ямки, канавки, гірки для прогулянки ляльки.

Мета: підвести дитину до тематичних будівель на піску.

19. Будівля для ляльки будиночка, саду, городу тощо.

Мета: підвести дитину до тематичних будівель на піску.

20. «Друкування» на сирому піску.

Мета: розвивати мускулатуру рук і координацію їхніх рухів; розширювати зорові уявлення.

21.Малювання паличкою на піску.

Мета: розвивати мускулатуру рук і координації їхніх рухів. Розширення зорових уявлень.

22. Гра «Що я закопав (ла) у пісок?».

Мета: розвивати пам'яті, увагу, спостережливість.

Гра «Залишаємо незвичайні сліди»

Мета: розвивати тактильну чутливість, точність і координацію рухів рук дрібну моторику, фантазію.

Матеріал: ванни (тази) з піском, тоненькі палички, хустинка.

Діти придумують, хто б міг пройти по цьому пісочку і залишити незвичайні сліди:

1. «Йдуть ведмежата» – дитина кулачками і долонями з силою натискає на пісок;

2. «Стрибають зайці» – кінчиками пальців дитина ударяє по поверхні піску, рухаючись у різних напрямках.

3. «Повзуть змійки» – дитина розслабленими або напруженими пальцями рук робить поверхню піску хвилястою (у різних напрямах).

4. «Біжать жучки-павучки» – дитина рухає всіма пальцями, імітуючи рух комах (можна повністю занурювати руки у пісок, зустрічаючись під піском руками одне з одним – жучки вітаються»).

5. «Крокозябла» – діти залишають на піску найрізноманітніші сліди, вигадують назву для фантастичної тварини, яка залишила такі сліди (згодом цю тварину можна намалювати і зробити її жителем пісочної країни). 

Гра «Рибалка»

Мета: розвивати точність і координацію рухів рук, тактильну чутливість, сприйняття кольору і розміру предметів.

Матеріал: ванни (тази) з водою, пластмасові рибки з металевою серединкою, магнітна вудка.

Придбайте в магазині гру, у якій пластмасові рибки з металевою серединкою ловляться за допомогою магнітної вудки. Якщо вам не вдалося придбати гру, то можна виготовити власноруч, вирізавши рибок із тонкого пластика (наприклад, з одноразового стаканчика або з паперових пакетів із-під молочних продуктів) і надівши на кожну з них металеву канцелярську скріпку. Вудку також виготовити неважко, потрібен лише магніт.

Готових рибок киньте в таз або прозору банку з водою. Нехай дитина ловить їх вудкою, примовляючи: « Ловися рибко, велика і маленька!» Під час гри поясніть малюкові, чому рибки притягуються до магнітної вудки. А з саморобної рибки можна зняти скріпку і продемонструвати дитині, що рибка перестала « ловитися». 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...