вівторок, 28 червня 2022 р.

Заняття "Пізнавальна діяльність (загально - пізнавальний напрям)"

 Тема: «Чарівна сила магніту» 

Програмовий зміст: Формувати уявлення дітей про фізичне явище - магнетизм.

Розширювати знання дітей про властивості магніту, досвідченим шляхом виявити його властивості (притягувати предмети; дію магніту через скло, картон, воду, крупи, дерево).Поповнити словник дітей термінами: «магнетизм». Розвивати активність, допитливість, прагнення до самостійного пошуку причин, способів дій, прояв творчого потенціалу і прояв індивідуальності.

Формувати навички безпечного поводження з предметами в ході проведення дослідів.

Матеріал: магніти, предмети залізні, дерев’яні, скляні, тканина, крупи, склянка з водою, картон, скріпки.

Структура заняття

1.Привітання

2.Сюрпризний момент.

Вихователь запрошує дітей в групу і вносить скриньку з великим магнітом. Скринька- закрита. Сьогодні вранці до мене додому хтось приніс скриньку, а що там ми зараз побачимо. Хто знає ,що це?(відповіді дітей)

Ось перед нами звичайний магніт. Багато секретів в собі він зберігає.

3.Розповідь легенди

4.Досліди з магнітом.

-  Я пропоную вам  на деякий час стати вченими - дослідниками.

І запрошую вас до нашої  дослідницької лабораторії.

Як ви думаєте : «Як потрібно поводитися в науковій лабораторії?

Щоб в лабораторії працювати треба правила безпеки знати:

-         Не шуміти;

-         Не кричати;

-         Не стрибати;

-         Без дозволу нічого не брати;

-         Уважно слухати.

Молодці. Давайте ми роздивимось і знайдемо магніт. Вони бувають різного розміру. Діти розглядають матеріали, «обладнання».

У вас на столиках є магніти :(візьміть в руки)

-Який на дотик? (гладкий, холодний),

-Яка вага? (важкий - легкий),

-Колір (темно - сірий),

Дають визначення - «Магніт - це камінь, поверхня його холодна, гладенька, має вагу і колір темно - сірий »

А зараз ми з вами проведем з ним дослід:

Дослід №1. 

Висновок: Магніт притягує тільки металеві предмети.

Дослід № 2. Дістати магнітом скріпку з стакана.

Висновок: Магніт діє через скло.

Дослід № 3.

Стакан з водою, магніт, скріпки.


Висновок: «Магніт не боїться води, діє через воду».

Дослід №4. «Чи є у магніта  перешкоди?»



-А чи можна взагалі гратися цвяхами? Чому? (Вони гострі, можна проколоти ногу, палець. Гострими, ріжучими предметами гратись не можна. Це небезпечно)

Висновок: Магніт може притягувати і витягувати предмети з піску, гречки, пшона, насіння, насіння гарбуза, манної крупи, насіння кавуна). Магніт не боїться перешкод.

Дослід №5.Тканина і магніт

ВисновокОтже, магнітні сили діють через тканину.

Дослід №6 «Притягує чи магніт залізні предмети через картон?»

Висновок: Магніт може притягувати металеві предмети через картон.


Дослід №7

Піднесіть один магніт до іншого, що відбулось? (притягуються)



Потім повертаю іншою стороною і помічаємо, що вони відштовхуються один від одного.

Висновок: два магніти можуть притягуватися і відштовхуватися в залежності від того, якою стороною піднести їх один до одного.

5.Гра «Рибаки і рибки»

-Чому ловляться рибки? (Бо на вудочці є магніт, на рибці)

6.Підсумок заняття





Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...