Тема: «Чарівна сила магніту»
Програмовий зміст: Формувати уявлення дітей про
фізичне явище - магнетизм.
Розширювати знання дітей про властивості магніту,
досвідченим шляхом виявити його властивості (притягувати предмети; дію магніту
через скло, картон, воду, крупи, дерево).Поповнити словник дітей термінами:
«магнетизм». Розвивати активність, допитливість, прагнення до самостійного
пошуку причин, способів дій, прояв творчого потенціалу і прояв
індивідуальності.
Формувати навички безпечного поводження з предметами в
ході проведення дослідів.
Матеріал:
магніти, предмети залізні, дерев’яні, скляні, тканина,
крупи, склянка з водою, картон, скріпки.
Структура
заняття
1.Привітання
2.Сюрпризний
момент.
Вихователь запрошує дітей в групу і вносить скриньку з
великим магнітом. Скринька- закрита.
Сьогодні вранці до мене додому хтось приніс скриньку, а що там ми зараз
побачимо. Хто знає ,що це?(відповіді дітей)
Ось перед нами звичайний магніт. Багато секретів в
собі він зберігає.
3.Розповідь легенди
4.Досліди
з магнітом.
- Я пропоную вам на деякий час стати вченими - дослідниками.
І запрошую вас до нашої
дослідницької лабораторії.
Як ви думаєте : «Як потрібно поводитися в науковій лабораторії?
Щоб в лабораторії працювати треба правила безпеки знати:
-
Не шуміти;
-
Не кричати;
-
Не стрибати;
-
Без дозволу нічого не брати;
-
Уважно слухати.
Молодці. Давайте ми роздивимось і знайдемо магніт.
Вони бувають різного розміру. Діти розглядають матеріали, «обладнання».
У вас на столиках є магніти :(візьміть в руки)
-Який на дотик? (гладкий, холодний),
-Яка вага? (важкий - легкий),
-Колір (темно - сірий),
Дають визначення - «Магніт - це камінь, поверхня його холодна, гладенька,
має вагу і колір темно - сірий »
А зараз ми з вами проведем з ним дослід:
Дослід №1.
Висновок: Магніт притягує тільки металеві предмети.Дослід
№ 2. Дістати магнітом скріпку з стакана.
Висновок: Магніт діє через скло.
Дослід
№ 3.
Стакан з водою, магніт, скріпки.
Висновок: «Магніт не боїться води, діє через воду».
Дослід
№4. «Чи є у магніта перешкоди?»
-А чи можна взагалі гратися цвяхами? Чому? (Вони
гострі, можна проколоти ногу, палець. Гострими, ріжучими предметами гратись не
можна. Це небезпечно)
Висновок:
Магніт може притягувати і
витягувати предмети з піску, гречки, пшона, насіння, насіння гарбуза, манної
крупи, насіння кавуна). Магніт не боїться перешкод.
Дослід
№5.Тканина і магніт
Висновок: Отже, магнітні сили діють через тканину.
Дослід №6 «Притягує чи магніт залізні предмети через картон?»
Висновок: Магніт може притягувати металеві предмети через картон.
Дослід №7
Піднесіть один магніт до іншого, що відбулось?
(притягуються)
Потім повертаю іншою стороною і помічаємо, що вони
відштовхуються один від одного.
Висновок: два магніти можуть притягуватися і відштовхуватися в
залежності від того, якою стороною піднести їх один до одного.
5.Гра
«Рибаки і рибки»
-Чому ловляться рибки? (Бо на вудочці є магніт, на рибці)
6.Підсумок заняття
Немає коментарів:
Дописати коментар