вівторок, 31 травня 2022 р.

Заняття з природи на тему: «Ліс- зелене диво».


Заняття з природи на тему: «Ліс- зелене диво».

Програмовий зміст: формувати позитивне ставлення до рослинного світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду; закріплювати знання про ліс, дерева, кущі, трав’янисті рослини та назви складових частин рослин; розвивати самостійність, бажання обирати завдання на свій розсуд, також інструменти і час виконання, виховувати екологічну культуру, шанобливе ставлення до рослин, бажання пізнавати і вивчати природу.

Матеріал: зображення лісу, записане відео.


 



Хід заняття:

 

І.Вступна частина

-Засідання «Клубу юних мандрівників» оголошується відкритим. Сьогодні на нас чекає незвична подорож. А куди ми потрапимо спробуйте відгадати. Прослухайте цей запис.

1.Запис звуків лісу.

-Ми потрапимо до лісу.

Ліс – це диво, ліс – це казка.

То ж ходімо в ліс, будь ласка.

В лісі є кущі і квіти,

В нім сплели дерева віти.

Трави, ягоди й грибочки,

В нім чарівні є куточки.

ІІ.Основна частина

-А чи знаєте ви, що таке ліс?

-Ліс – це місце, де ростуть дерева, трави, кущі, живуть різні тварини, птахи, комахи.

-Так. Ліс, перш за все, це дерева. Які дерева ви знаєте?

2.Дидактична гра «Назви дерево».

Діти називають дерева.

-Ліси бувають мішаними та хвойними.

У світі є ліси казкові:

Хвойні, листяні чудові,

Мішані є і тропічні,

Саксаулові незвичні.

-Як називається ліс, у якому ростуть лише дуби?

-Діброва.

-А лише сосни?

-Сосновий бір, у якому ростуть лише ялини, називається ялинником.

-Які дерева ростуть у березняку?

 

-Берези.

-Поясніть, який ліс називають мішаним?

-Ліс, де ростуть різні дерева.

У хвойних – сосни і ялини, кедри, піхти і модрини.

Пахне в лісі цім живиця, є морошка і брусниця.

Де ростуть берізки й клени, тис, ялиночка зелена,

Ясен, сосни і дубочки – це вже мішані лісочки.

А на півдні, де тепліше, ще буває цікавіше.

В пишнім листі все буяє, ліс тут листяним буває.

-Що спільного мають усі дерева, які ростуть і в лісі , і в садках та в парках?

-Усі дерева мають стовбур, гілки, листя, корінь, насіння і плоди.

-Ми вже говорили, що всі рослини живі. Сьогодні спробуємо дізнатися, як дерева харчуються та ростуть. Будемо складати дерево з частин, називаючи при цьому кожну частину.

-А чи замислювалися ви чому листя дерев зелене? Своїм зеленим забарвленням більшість рослин зобов’язані тому, що в їх листі міститься зелений пігмент - хлорофіл. Зелені рослини самі собі виробляють їжу. Листя поглинає сонячне світло, зелений пігмент допомагає вловлювати енергію сонця за допомогою якої рослини перетворюють воду і вуглекислий газ та цукор та крохмаль. Воду рослини отримують із землі, а вуглекислий газ листя поглинає із повітря.

Яку ще роль виконує листя?

-Листя виділяє кисень і є їжею для тварин.

3.Дидактична гра «Можна, неможна»

Ламати гілки, лежати в траві, розпалювати багаття,милуватись красою природи, рвати квіти,збирати гриби,розоряти гнізда, розоряти мурашники, відпочивати на пні, знищувати отруєні гриби,збирати ягоди, залишити після себе сміття.

Ліс – це друг всьому живому.

Звір і птах живе у ньому.

Кожне дерево, травинка

Є будинком для тваринки.

4.Запропонувати дітям намалювати ліс.

ІІІ.Заключна частина

5.Підсумок.





Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...