четвер, 26 травня 2022 р.

Заняття з навчання елементів грамоти на тему: «Літера Тт»

 

Заняття з навчання елементів грамоти на тему: «Літера Тт».

Програмовий зміст: дати уявлення дітям про твердий [т] та м’який [т’] приголосні звуки; ознайомити з літерою Тт; формувати навички читання відкритого та закритого складів (без їх визначення) у словах зі збігом голосних та приголосних; продовжувати робити звуко-буквений та складовий аналіз слів за допомогою фішок і усно; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення, пізнавальну активність, мовлення; готувати руку до письма; виховувати інтерес до занять.

Матеріал: іграшка Незнайко; звукові доріжки; звукові фішки; предметні малюнки; картки з літерою Т, складами, словами; зошити; олівці.






Хід заняття:

І.Вступна частина

1.Організаційний момент

З’являється Незнайко. Вихователь пропонує дітям утворити коло й виконати психогімнастику «Сонечко».

ІІ. Основна частина

2.Вихователь пропонує дітям послухати вірш.

Через міст мчить трамвай.

Я кричу йому: «Стривай!

Підвези до телеграфу,

Телеграму дам жирафу.

Подзвоню по телефону

Тигру, страусу, пітону».

І сказав мені трамвай:

«Ти одне не забувай,

І це мають знати всі:

Я трамвай, а не таксі!»

(І. Січовик)

— Що ви відповіли б на місці трамвая? Послухайте вірш ще раз і запам’ятайте слова, у яких заховався звук [т].

3.Діти пригадують слова вірша.

4.Дидактична вправа «Пригадай види транспорту, у назві яких є звук [т]»

-Які види транспорту ви знаєте?

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути малюнки різних видів транспорту, назвати такі, у назві яких є звук [т].

— Назвіть слово таксі (трамвай). Скільки в ньому складів? Поплескайте стільки разів, скільки у слові складів. Складіть звукову схему слова таксі (трамвай). Скільки в цьому слові звуків? Скільки голосних? приголосних? Назвіть усі голосні (приголосні) звуки у слові таксі (трамвай). У якому слові більше голосних (приголосних) звуків? Які звуки є спільними? (Звуки [т], [а]) Де міститься звук [т] у цих словах? (На початку слів) Який це звук? (Це твердий приголосний звук.)

5.Відгадайте загадку.

Поряд іде, а сліду нема. (Тінь)

Вихователь демонструє малюнок тіней від людей, машин, дерев.

— На який звук починається слово тінь? (На звук [т’]) Який це звук? (М’який приголосний) Складіть звукову схему слова тінь. Скільки в ньому складів? Поплескайте стільки разів, скільки у слові складів. Скільки в цьому слові звуків? Скільки голосних? приголосних?

Вихователь демонструє дітям малюнок літери Тт та фішок-чоловічків — Твердого і М’якого Приголосних.

— Це велика й мала літери Тт. Як ви гадаєте, які звуки позначає літера Тт? Приголосні звуки [т] і [т’] позначаються однією літерою Тт.

6.Послухайте вірш про літеру Т.

Тук-тук-тук, ток-ток-ток —

Вибиває молоток.

Ним ви цвяхи заб’єте,

Схожий він на букву Т.

(В. Гринько)

— Що і кого вам нагадує ця літера? Напишіть вказівним пальчиком літеру Т у повітрі. Чи може людина утворити цю літеру за допомогою рук? Спробуйте це зробити.

7.Дидактична гра «Зроби літеру, як чоловічок»

Вихователь пропонує дітям назвати літеру на картці, визначити, який звуквона позначає; уважно розглянути, як цю літеру показує чоловічок на звороті картки, і виконати ці рухи (положення рук і ніг такі самі).

— Знайдіть літеру Т у розрізній абетці. Прочитайте склади у таблицях. Прочитайте склади на початку чистомовки та додайте слова-рими.

• Та-та-та — спіймали… (кота).

• Ат-ат-ат — крокує… (солдат).

• Ту-ту-ту — вартовий на… (посту).

• Ут-ут-ут — розкрився… (парашут).

• То-то-то — граємо в… (лото).

• От-от-от — за штурвалом… (пілот).

• Ти-ти-ти — треба в школу… (іти).

• Ит-ит-ит — в морі плаває… (кит).

8.Пальчикова гра «Безіменний пальчик»

Безіменний і мізинець

Дуже міцно подружились.

Безіменний спину гне,

А мізинець ледь кивне.

Коли зігнемо мізинець,

Безіменний вигне спину.

Діти намагаються по черзі зігнути безіменний палець і мізинець. Якщо марно, то можна згинати їх водночас. Потім так само — з другою рукою.

9. Робота з картками.

ІІІ.Заключна частина

10. Підсумок

— Незнайку, з якою літерою ти сьогодні ознайомився?




Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...