вівторок, 24 травня 2022 р.

Заняття з розвитку мовлення: «Я дбаю про тварин свого краю»

Заняття з розвитку мовлення: «Я дбаю про тварин свого краю».

Програмовий зміст: формувати в дітей уміння складати сюжетно-описову розповідь за картиною, домислювати подальші події; удосконалювати уміння відтворити звуки, знаходити аналоги звуків мови у звуках, природи, техніки; удосконалювати навички творення іменників назв малят тварин, птахів, за допомогою пестливих суфіксів; розвивати логічне мислення; тренувати увагу, уяву; виховувати любов до тварин, потреба у спілкуванні з ними, почуття відповідальності за них.

Матеріал: фотографія із зображенням кошеняти-безхатька, картинки із зображенням тварин.


Хід заняття:

І.Вступна частина

1.Організаційний момент.

-Я сьогодні йшла на заняття і побачила кошенятко, яке жалібно нявчало. Я сфотографувала його і принесла вам фотографію. Хочете знати, що було потом? Спочатку розгляньмо цю фотографію.

Запитання до дітей:

-Хто зображений на знімку?

-Яке воно?

-Що робить кошеня?

-Чому воно сумне?

-Як ви здогадалися?

ІІ.Основна частина

-А тепер складіть розповіді за цією фотографією. А ще поміркуйте і розкажіть не тільки про те, що бачите, а й про те, що могло трапитися до моєї  зустрічі з кошеням і після неї. Може, ми помиляємося, уважаючи, що це кошеня самотнє. Воно випадково вискочило на вулицю. Його розшукувала дівчинка Марійка. А коли знайшла, забрала додому, нагодувала, викупала і почала з ним гратися.

2.Проблемні ситуації.

-Зустрілися хатній та безхатній коти. Про що вони розмовляли? Кому живеться краще? Чому? Чим можна допомогти тваринам-безхтькам?

-У кішки Мурки народилися кошенята. Діти-Марічка, Олексій та Оксана- дуже хотіли мати вдома маленьке кошенятко. Але тітонька Софія не могла вирішити, кому відати кошенят. Вона кожного з дітей запитала: «Що ти будеш робити з кошеням?

Марічка сказала: «Я буду з ним гратися щодня».

Оксана відповіла: «Я показуватиму його усім своїм друзям».

А Олексій сказав: «Я нагодую його й облаштую йому мякеньку постіль, де воно відпочиватиме».

-Кому з дітей тітонька віддасть кошенят? Свою відповідь поясніть.

 

3.Фізкультхвилинка.

(відео)

 

4.Дидактична гра: «Назвіть малят».

-У всіх тварин є малята. Я називатиму і показуватиму тварин, а ви – їх дітлахів.

Кріль-кроленя, грак-граченя, кінь-лоша, собака-цуценя, корова-теля, верблюд-верблюжа.

А тепер назвіть малят пестливо (кроленятко, граченятко, лошатко, цуценятко, телятко, тощо).

5.Дидактична гра: «Де чули звуки?»

-Усі тваринки й птахи спілкуються між собою за допомогою певних звуків. Пригадайте і відтворіть звуки комарика (з-з-з-з).

-А де ще ви чули ці звуки? ( У кабінеті стоматолога).

-Як стукає дятел? (д-д-д-д).

-Де ще ви чули такі звуки? (Так шиє швейна машина. Такий звук можна утворити, якщо стукати олівцем по столі).

-Чи є у вас вдома тварини? Як ви за ними доглядаєте? Чи вони радіють, коли ви повертаєтеся додому? Чи сумують, коли вас немає?

6.Дидактична гра: «Виправ помилки?»

-Засобакали гавки.

-Закицькали нявки.

-Закачкали кряки.

-Закізкали меки.

-Забаранали беки.

ІІІ.Заключна частина.

7.Підсумок.






Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...