середа, 4 травня 2022 р.

Заняття з сенсорно- пізнавального простору на тему: «Склад числа 8»

 

Заняття з сенсорно- пізнавального простору на тему: «Склад числа 8».

Програмовий зміст: продовжувати формування уявлень про число та його склад; ознайомити з цифрою 8; вправляти в умінні співвідносити цифри з кількістю предметів; вправляти у викладанні цифрового ряду; продовжувати вправляти в умінні орієнтуватися в заданому напрямку; закріплювати знання про форму предметів; ознайомити з геометричною фігу[1]рою пірамідою; розвивати спостережливість, логічне мислення, уміння обґрунтовувати свою точку зору; виховувати працьовитість та самостійність, повагу до товаришів.

Матеріал: ілюстрації дітей різних національностей; картки з цифрами 1–8; глобус; ілюстрації єгипетських пірамід; «чарівний мішечок» з об’ємними геометричними фігурами; фігури пірамід; різнокольорові кружечки (для кожної дитини); прямокутний або квадратний шматок тканини білого кольору; великі пласкі геометричні фігури.


Хід заняття:

І.Вступна частина

1. Організаційний момент.

Вихователь виставляє перед дітьми глобус.

— Глобус — це макет нашої планети Земля. На ній розташовано багато континентів, країн.

2. Мотивація.

— Вирушимо у подорож та дізнаємося, хто живе на планеті Земля.

ІІ. Основна частина

Вихователь демонструє дітям ілюстрацію дівчаток різних національностей.

— Скільки дівчаток на малюнку? (Семеро) Додамо зображення дівчинки в українському національному одязі. Скільки дівчаток додали? (Одну) Скільки тепер дівчаток? (Восьмеро) Як одержали число вісім? Число вісім позначаємо цифрою 8. Вихователь демонструє картку з цифрою 8.

— Знайдіть серед своїх карток цифру 8. Обведіть її пальчиком по контуру.  Намалюйте її в повітрі. Вихователь роздає дітям аркуші із контуром цифри 8 і пропонує прикра[1]сити цифру за допомогою пластиліну та природних матеріалів.

3.Дидактична вправа «Виклади по порядку».

Вихователь пропонує дітям викласти ряд цифр у певному порядку. Між завданнями робить паузи. Знайдіть цифру, що:

• позначає кількість, меншу ніж дві одиниці;

• стоїть між одиницею і трійкою;

• більше ніж 1 на дві одиниці;

• є відповіддю на приклад 2 + 2;

• передує цифрі 6;

• стоїть після 5;

• розташовано між 6 і 8.

4. Дидактична гра «Що їде, пливе і літає?»

— Нашим дівчаткам уже час повертатися додому, до своїх країн. Яким чином вони можуть дістатися додому, адже ми бачимо, що на глобусі між краї[1]нами розташовані моря, скелі, океани, гори, ріки?

— Так, їм у пригоді стане транспорт. Який транспорт ви знаєте? Розташуймо транспорт по місцях.

Вихователь виводить на екран картину, на якій зображено дорогу, залізницю, море та небо. На екрані викладено різний транспорт: потяг, літак, гелікоптер, повітряну кулю, корабель, яхту, пароплав, човен, машину, автобус, вантажівку тощо. Діти по черзі, називають транспорт.

5.Дидактична гра «Четвертий зайвий».

Вихователь демонструє аркуші із 4 рядами транспорту, у кожному ряді є зайвий, який діти мають п обвести олівцем. Наприклад: літак — ПОТЯГ — повітряна кіля — вертоліт; човен — паро[1]плав — МАШИНА — катер; машина — автобус — вантажівка — ЛІТАК.

6.Дидактична гра «Подорож додому».

— Одна дівчинка поїхала автобусом, решта — потягом. Викладіть, будь ласка, перед собою один синій кружечок і сім червоних. Скільки їх усього? (8) Так, число вісім складається із двох менших — 1 і 7. Можливо, дві дівчинки поїхали потягом, і 6 полетіли літаком. Викладіть перед собою 2 синіх кружечка і 6 червоних. Скільки їх разом (8) Число вісім складається також із 2 і 6. А що було б, якби троє дівчинок летіли літаком, а п’ятеро — їхали автобусом? Викладімо 3 синіх та 5 червоних кружечків. Що можна сказати про склад числа вісім, адже разом скільки кружечків? (8) Вісім складається з 3 і 5. Можливо, що четверо дівчаток поїдуть потягом і ще четверо вирушать на кораблі. Викладіть відповідну кіль[1]кість кружечків. Скільки їх разом? (8) Число вісім складається з двох четвірок.

7.Робота в зошитах.

ІІІ.Заключна частина

8.Підсумок.

— Назви яких країн ви запам’ятали? Скількох іноземних гостей ми бачили? У яку країну вирушила наша україночка? Що вона там побачила?




 




Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...