вівторок, 26 квітня 2022 р.

Посієш звичку - пожнеш характер. (Диспут)



Кожен батько мріє про те, щоб його дитина росла привабливою, вихованою, одним словом, мала тільки позитивні якості. Недарма народна мудрість стверджує: «Посієш звичку - пожнеш характер». Від того, якими звичками володіє людина, він виглядає або привабливим, вихованим, або відразливим, що викликає осуд. Що таке звичка?

Звичка - добре засвоєна дія, у виконанні якого людина відчуває постійну потребу. Ця дія здійснюється завжди в певних умовах. Звичка виникає після багаторазового повторення однієї і тієїж  дії.


У дошкільний період, коли закладається фундамент особистісних якостей, важливо формувати такі звички, які сприяють фізичному, розумовому, моральному і естетичному розвитку дитини, допомагають йому оволодіти культурою поведінки.

Завдання педагога і батьків - формувати у дітей моральні звички, які виражаються в культурі спілкування, організованості, дисциплінованості, працьовитості, культури діяльності, гігієнічні звички, що дозволяють дитині виглядати охайно і підтягнуто, тримати в порядку свої речі.

З чого в першу чергу починається виховання звичок?

В першу чергу, від поведінки батьків безпосередньо залежить формування звичок поведінки у дітей. Багато звичок починає формуватись в ранньому дитинстві, завдяки наслідуванню. Якщо об'єкти для наслідування позитивні, то дитина накопичує багаж звичок - помічників, які організовують його поведінку.

Іноді батьки вважають, що діти успадковують звички від близьких ( «Весь в тата», «Вся в маму») - це помилка! Дитина не успадковує звички від близьких, а набуває їх завдяки постійному спілкуванню, шляхом наслідування, а головне виховання.

Трапляється, дитина мимоволі проявляє себе як не треба. Якщо його не поправляють, не вчать як треба, то ці негативні способи поведінки вкорінюються. Звичка до зовнішньої безкультурності упоступово огрубляє дитини, збіднює його внутрішній світ. Наприклад, відсутність у дитини звички правильно реагувати на батьківське «не можна» є джерелом багатьох негативних проявів: впертості, примх, емоційних зривів.

В основі будь-якої звички лежить цілий ряд навичок, які забезпечують правильність дій, їх послідовність, швидкість, якість. Наприклад, навичка знімати з себе одяг, колготи і т. п. Перейде в звичку роздягатися самостійно за умови, що малюк систематично вправляється в цих діях.

Необхідно, щоб дитина за допомогою режиму набував корисні звички. Діти, які живуть по режиму, зазвичай добре сплять, з апетитом їдять, врівноважені, спокійні і помірно активні.

Якщо дитина з малого віку звикає прибирати за собою речі, проявляє ввічливість до старших і т. п., То ці дії і форми поведінки день у день, перетворюються поступово в звичні, природні, що випливають з внутрішньої необхідності.

Звички можуть легко втрачатися. Досить іноді змінити умови або послабити контроль над дитиною, як тут же змінюється його поведінка.

Іноді батьки запитують: «Звідки у дитини погані звички? Ми його цьому не вчили! »Дійсно, не вчили, а й про виховання« хороших »вчасно не подбали. Якщо вчасно не виробити у дитини корисні звички, то він їх створить сам в результаті наслідування оточуючими або тому, що йому було зручно діяти так, а не інакше.

Підводячи підсумок всьому сказаному, хочеться відзначити, що найефективніший засіб проти поганих звичок - їх попередження. Якщо виникла небажана звичка, то можна допомогти дитині звільнитися від неї. Важливо при цьому враховувати, що при викоріненні звички слід вникнути, від чого вона сталася, і діяти проти причини, а не проти наслідків.

«Подолати погані звички легше сьогодні, а не завтра» - Конфуцій

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...