пʼятниця, 26 березня 2021 р.


Мовлення дорослого – взірець для наслідування


  Відомо, що дитина вчиться говорити, наслідуючи дорослим, однак діти переймають не лише вимову, але й недосконалість мови. Тому мова оточуючих дорослих повинна бути правильною, щоб не спровокувати появу у дитини тих чи інших дефектів.

  Постарайтеся зробити так, щоб правильну,  гарну вимову дитина чула набагато частіше, ніж дефектну: читайте їй в голос дитячі книжки, давайте слухати записи казок у виконанні професійних артистів, при спілкуванні уникайте «сюсюкання».

  У першу чергу потрібно пам’ятати про те, що одного спілкування з дорослими недостатньо.Воно не може замінити спілкування з однолітками. Спілкуючись з друзями, дитина, як правило, почуває себе більш спокійно і невимушено, що створює сприятливий фон для розвитку мовлення.

  Щоб дитина навчилася правильної мови, з ним треба розмовляти, і для цього використовуйте будь-яку можливість. Ситуації можуть бути самі різні. Наприклад, під час купання або вмивання можна розповісти дитині, який предмет туалету для чого потрібен, можна описати або показати дії з ним; під час їжі можна показати вилку і ложку, розповісти про їх призначення, розповісти про деякі особливості цього предмета: розмір, колір, великі частини, теплий, чистий і т. д. Це не тільки сприятливо вплине на розвиток мовлення, але й закріпить відповідні навички.

  Хорошу можливість для розвитку мовлення надають прогулянки. Гуляючи з дитиною, звертайте її увагу на навколишні предмети та їх особливості, назви будинків; на птахів і тварин; попросіть його назвати ці речі самому, якщо вони йому відомі.

  Гуляючи на природі, можна поговорити з малюком про назви дерев, попросити його вгадати квітка з запахом або пташку по голосу, зібрати гербарій.

  Мова дорослого повинна бути правильною, виразною, слова повинні поєднуватися один з одним за формою і за змістом. Для маленької дитини дуже важлива інтонація. Бідність інтонації уповільнює розвиток мовлення. Дитина не знає, як треба говорити в тій чи іншій ситуації. Не розуміє інтонації оточуючих, він просто не навчився цього! Це, в свою чергу, знижує здатність дитини пристосовуватися до ситуації, негативно впливає на розуміння слів та їх використання.

  Потрібно стежити за ритмом мови і гучністю голосу. Мова повинна бути не гучною і не швидкої, але і не занадто повільною.Мова повинна бути чіткою і не багатослівною. Змазана і багатослівна мова важка для розуміння, втрачається сенс висловлювань.

  Пам’ятайте про те, що Ваша мова є взірцем для наслідування для Вашої дитини.

  Яскрава, виразна мова дорослих привертає увагу дітей, полегшує розуміння її і запам’ятовування. Суха, монотонна мова не повинна бути зразком для наслідування.

  Мовлення дорослих — приклад для дітей. Успіх мовленнєвого розвитку дитини насамперед залежить від мовлення дорослих і, зокрема, батьків. Маля навчається говорити завдяки слуху і здібності до наслідування. Відомо, що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, переймає місцеву говірку. Дитина швидше навчиться правильно, якщо чутиме навколо себе правильну літературну мову дорослих. У розвитку мовлення дітей надзвичайно важливу роль відіграє добрий слух. Батьки мають берегти слух дитини, стежити за станом слухового органа.

Поради батькам

  Стежте за мовленням дітей, своєчасно виправляйте недоліки.

  Пам’ятайте, що ваше мовлення є прикладом для наслідування, тому воно має бути завжди правильним.

  Правильне мовлення — запорука успішного навчання в школі.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Пам’ятка для батьків: “Ігри на кухні”

         Ігри - один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників - засіб пізнання навколишнього. У грі дити...